Håller om dig, håller av dig, håller avstånd.


Vi hade skönaste PT-läraren idag på skolan. Han sa massa saker som gjorde att jag fick en tankeställare.

Han sa bla att man ska hushålla med sin kärlek och inte bara ge iväg den till någon som inte förtjänar det (både vänner och "kärleksrelationer" alltså). Dock inte att man ska bli mindre kärleksfull bara att man ska ge kärlek till dem som man får tillbaka det av. Sen sa han: " ett "one night stand" vad ger det en egentligen?"

True true, inte ett skit om man tänker efter, man känner sig inte direkt mer älskad eller gladare dagen efter. Det som de möjligtvis ger är ju typ en könssjukdom haha.

Syns man inte, finns man inte. Vilket också är sant. Umgås inte med såna som tar din energi, umgås med såna som ger dig energi.


Jag blev nästan arg på mig själv när jag tänkte efter...jag behandlar mig rätt dåligt ibland. Från och med nu ska jag enbart ge kärlek till dem som ger det tillbaka det till mig. Resten ska jag rensa bort. Man kan inte bara ge av sig själv hela tiden. Någon gång tar det slut. Man märker faktiskt rätt fort om man betyder något för någon eller om man bara är ett tidsfördriv och ett bekräftelsebehov.





// helena




Kommentarer
Postat av: joie

kärlek till dig! <3

2012-02-27 @ 22:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0